25 de juliol 2007

Josep Pla, follar i llegir

– [...] Sé que un llibre és bo quan em voldria follar algun dels seus protagonistes.
¿I qui et follaries, dels que has llegit?
Tampoc no he llegit gaire, jo. Dels llibres que he llegit, però, em follaria Sherlock Holmes, em posa cargol la seva manera de parlar, de moure’s.
¿Cargol?
Bé, que faig sucs, ja m’entens. Sento tot el que diu i m’excito.
¿I a qui més?
Arthur Gordon Pym. Me’l follaria, sí, en un vaixell anant cap a l’Antàrtida. I em follaria l’Aragorn, de El senyor dels anells. I en Frodo, encara que sigui hobbit. I també Mr Hyde. I aquell de la cama de fusta, el bandarra de L’illa del tresor, ¿com es deia? I el capità Nemo. I tots quatre mosqueters: aquests me’ls follaria junts. I també em follaria el tipus que va escriure El quadern gris; a l’insti me n’han fent llegir unes pàgines. Me’l follaria per alegrar-li la vida.

Melcior Comes, El llibre dels plaers immensos