25 d’abril 2005

Estranyesa

Divendres a la nit, vaig anar a un concert homenatge a Ovidi Montllor, on el col·lectiu de músics i cantants en valencià, en col·laboració amb Ca Revolta, ens recordaven el que Ovidi havia significat tant per a la música com per a la cultura catalana.

Estranyament no vaig veure a Ca Revolta ni a Francisco Camps, ni a Rita Barberà, ni a cap membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Estranyament dic, perquè tots els que actuaven allí eren del País Valencià i vaja, hem de defensar “lo nostre” no? Encara que molts ni tan sols s’atreveixen a dir amb un nom què és allò “nostre”.
Del que sí que ens avisaren els organitzadors és que si ens passàvem de l’hora de tancament del local possiblement la multa seria important, perquè a Ca Revolta hi ha revolta cada vegada que fan activitats a favor de la cultura.

*****

El diumenge al matí es celebrava a diverses localitats la Trobada d'Escoles en Valencià. Un acte multitudinari on pares, fills, professors i, com acostuma a dir-se, simpatitzants, es trobaven a l’Albereda en un ambient festiu on l'objectiu és la lluita per una escola en valencià. Curiosament, m’assabente que tampoc ací es veuen els nostres representants sinó que, a més a més, cap any el govern valencià ha donat ni un cèntim per a patrocinar aquest acte reivindicatiu del valencià. Curiós, però disminueix la meua estranyesa.

*****

Res m’estranya quan aquest matí llig al periòdic la següent notícia: El Consell utilizará las nuevas licencias para eliminar la señal de TV3 en la Comunidad.

*****

Per més que m’afanye per escoltar als nostres polítics lluitar per la nostra llengua trobe que no els escolte més que un idioma, el castellà. La veritat, això més que estranyar-me m'empipa.