23 de juny 2005

Demoscòpia

Normalment, m’hagués produït un somriure divertit el fet de trobar-me a la premsa un fragment com aquest:
Adormecido con pequeños sobresaltos al calor de la lavativa demoscópica que se administra cada mañana con agua traída del delta del Ebro, Camps se cree imbatible (como se creyó un día Rajoy), pero no tengo la menor duda de que nuestro simpático gerifalte tiene los días contados. En el País Valenciano, como en España en general, la derecha sólo puede triunfar cuando la izquierda no está en condiciones de disputarle la victoria. Pero ese momento ya pasó. Veo en Joan Ignasi Pla y en su gente el equipo que en el 2007 desalojará a los monaguillos de Aznar de una Generalitat que han endeudado hasta límites vergonzosos.
La dreta només pot triomfar quan l’esquerra no està en condicions? Encara quedava algú disposat a fer servir aquest argument? Joan Ignasi Pla i el seu equip? Pla? Equip?
Trobar-me un fragment com aquest en un article d’opinió d’El País d’avui i, sobretot, trobar-me’l signat per Joan Garí m’ha provocat, en canvi, sorpresa, estupefacció i, al remat, alguna cosa pareguda a la decepció. Segurament que hi deu haver una ironia que jo no sé copsar. Segurament...